FAQ - Tavaroiden omistaminen ja vuokralle antaminen

Miten lisään vuokrattavan tuotteen Kuinomaan?

Ensin lisätään itse tuote:

1. Katso onko Kuinomassa jo samanlainen tuote. Jos on, niin sen tuotesivuilta löytyy nappi, jolla voit lisätä samanlaisen tuotteen pohjaksi omaan tuotevalikoimaasti. Silloin riittää kun muokkaat oman tuoteyksilösi tuotedetaljit kuntoon.
2. Jos ei niin käytä tuotteen lisäyslomaketta.

Sitten lisätän tuotteelle vuokrahinnasto:

1. Tuotesivulla näet napin, jolla hinnasto lisätään
2. Täytä hinnastolomake ja tallenna tiedot

Tuote tulee automaattisesti vuokratuotelistoilla kun siihen on lisätty hinnasto. Ilman vuokrahinnastoa tuotteesi näkyvät vain sinulle itselle Omat tuotteet -sivuilla.

Mikä on hyvä vuokrahinta?

Yhden viikon vuokran on hyvä maksaa noin 10% tuotteen nykyarvosta. Viikonloppu tai 3-4 arkipäivää taas voi maksaa noin 5% arvosta. Päivävuokran on hyvä olla noin 2-3% tuotteen nykyarvosta.

Vuokrahinta riippuu kahdesta asiasta:
1. Noudon, palautuksen, kuntotarkastuksen ja tuotehuollon vaatimasta työmäärästä
2. Tuotteen vuokra-ajasta

Työmäärä ei varsinaisesti riipu vuokra-ajasta. Alle päivän mittainen vuokra vaatii saman verran työtä kuin monen viikon vuokra.

Vuokra-ajasta riippuu vain työajan korvaavan hinnan päälle tuleva lisä. Sen tulisi riippua tuotteen arvosta. Lisähinta on tavallaan korkoa tuoteostoksellesi. Arvokkaan tuotteen lisähinta eli korko omistajalle voi olla suurempi kuin halvasta tuotteesta.

Miten tuotteet hinnoitellaan Kuinoman hinnastolomakkeella?

Hinta määritetään käyttäen Aloitushintaa ja Lisähintaa.

Aloitushinnan on tarkoitus kattaa kaikki noudon, palautuksen, kuntotarkastamisen ja perustuotehuollon aiheuttama työ. Lisäksi sen tulee kattaa lyhyin vuokra-aikakin.

Aloitushinnan tulee siis riippua siitä kuinka paljon tarvitset korvausta tuosta työstä ja kuinka lyhyen vuokra-ajan vuoksi olet valmis tekemään tuon työn.

Lisähinta taas kattaa vain ajallista korvausta siitä kun omistamasi tuote on poissa sinulta pidemmän aikaa kuin lyhyimmän mahdollisen vuokra-ajan.

Mikä on Kuinoman Maksu- ja Vahingonkorvauspalvelu?

Maksu- ja vahingonkorvauspalvelussa Kuinoma laskuttaa sinun puolestasi asiakkaalta kaikki maksut - sekä vuokran että kaikki mahdolliset vahingonkorvauksetkin.

Kuinoma tilittää kaikki maksut sinulle suoraan pankkitilillesi automaattisesti vuokrauksen lopuksi. Lopullinen laskutettava loppusumma määräytyy siis vasta vuokrauksen lopuksi sillä vasta silloin tiedetään mahdollisten vahingonkorvausten määrä.

Kuinoma tilittää kaikki vahingonkorvauksetkin sinulle automaattisesti ja luotettavasti heti kun olet ne määrittänyt tuotteen palautuksen jälkeen. Sinulle ei siis jää vaivaa tai riskiä vahingonkorvauksista.

Miten otan käyttöön Kuinoman Maksu- ja Vahingonkorvauspalvelun?

Tuotteen omistajana näet varauslomakkeella kentän vahingonkorvauksen takausmenetelmästä. Valitse Kuinoman Maksu- ja Vahingonkorvauspalvelu ja tallenna varaus. Kuinoman hoitaa kaiken siitä eteenpäin.

Kuinoman Maksu- ja Vahingonkorvauspalvelu ei ole käytettävissä heti alkaviin varauksiin. Varauksen alkuun on oltava muutama vuorokausi aikaa Kuinoman takausprosessille.