Kysymyksiä ja vastauksia tuotteiden varaamisesta ja vuokraamisesta Kuinomasta

1. Miten varaus tehdään?
Helposti. Lue ohje täältä.

2. Mitä tuotteiden vuokraaminen maksaa?
Riippuu tuoteesta ja ajankohdasta. Tai itse asiassa riippuu vain ja ainoastaa siitä, kenen tuotetta olet varaamassa. Tuotteiden omistajat määrittävät itse ja itsenäisesti tuotteidensa hinnat.

3. Voiko varauksen perua?
Voi. Peruuttaminen tapahtuu kohdasta Oma lainahallinta. Jokaisen lainan yhteenvetosivulla on linkit tuotteen vastaanottamiseen ja varauksen poistamiseen. Linkkiä painamalla pääsee sivulle, jossa ilmoitetaan tuote vastaanotetuksi tai perutaan ja poistetaan varaus. Mutta muista, että jos peruutat varauksen, niin et saa mahdollisesti maksamiasi ennakkomaksuja tai vuokria takaisin. Kannattaa siis perua hyvissä ajoissa ennen kuin maksaa ennakkomaksuja tai vuokria tuotteen omistajalle.

4. Onko tuotteilla varausmaksu?
Riippuu tuotteesta. Tai itse asiassa riippuu tuotteen omistajasta. Tuotteen omistaja päättää itsenäisesti varausmaksusta. Mutta muista, ettei omistajalla ole Kuinoman sääntöjen mukaan oikeutta pyytää kuin max 40% vuokrahinnasta ennakkoon varausmaksuna. Jos joku yrittää pyytää isompaa ennakkomaksua, niin ota yhteyttä Kuinomaan. Lisäksi on syytä muistaa, että koko vuokran voi joutua maksamaan ennakkoon esim. 2 tai 3 päivää ennen lainaamisen alkua. Omistajalla on nimittäin Kuinoman ehtojen mukaan oikeus pyytää koko vuokrasumma muutamia päiviä etukäteen.

5. Mitä ovat vahingonkorvaukset?
Vahingonkorvaus on rahasumma, jonka joudut maksamaan jos käyttämäsi tuote vahingoittuu, menee rikki tai hukkuu käytössäsi. Tuotteen omistaja on laatinut etukäteen hinnaston, jonka näet tuotteen esittelysivulla ja varausta tehdessäsi. Mahdolliset vahingonkorvaukset perustuvat tähän omistajan tekemään hinnastoon.

6. Miksi vahingonkorvaukset ovat usein niin suuria?
Omistajan on saatava tuote lainauksen jälkeen nopeasti omaan käyttöön, tai vaikka seuraavalle lainaajalle. Jos omistaja joutuu hankkimaan uuden tuotteen, niin hänellä ei ole aikaa etsiä tarjouksia tai tilata uutta tuotetta ulkomailta edullisesti. Omistaja joutuu hakemaan samanlaisen tai vastaavan yhtä laadukkaan tuotteen jostain lähellä olevasta kaupasta, josta hän saa sen tarvittaessa nopeasti käyttöön. Vastaavasti jos tuotetta joudutaan korjaamaan, niin omistajalla ei välttämättä ole aikaa korjata tuotetta itse. Hänen on voitava viedä tuote nopeasti ammattimaiselle korjaajalle, joka voi heti korjata tuotteen luotettavasti.

7. Joudunko maksamaan toimitusmaksun?
Et joudu, jos noudat tuotteen suoraan omistajalta tai omistajan alueella toimivalta Kuinoman yhteyshenkilöltä. Jos haluat tuotteet postitse tai oman toimitusalueesi Kuinoman yhteyshenkilön toimittamana, niin joudut maksamaan toimitusmaksun. Hinta selvitetään sinulle etukäteen sähköpostitse kun olet tehnyt varaukset. Yleensä toimitus Kuinoman yhteyshenkilöiden välityksellä on edullisempi kuin tavallinen postitus.